Bidbook binnenstad moet nieuwe ondernemers verleiden

Zutphen start nieuwe campagne met uitgebreide portfolio over ondernemen in de binnenstad

Terwijl bezoekersaantallen in de binnenstad blijven stijgen en de leegstand in de binnenstad van Zutphen gestaag daalt, start Zutphen Promotie samen met Binnenstadsmanagement een uitgebreide campagne om nieuwe ondernemers aan te trekken. Onder de naam Zutphen biedt kansen wordt Zutphen het komende jaar actief gepromoot als ideale stad om in te ondernemen.

Binnenstadsmanager Remco Feith licht toe: ‘Met dit bidbook laten we zien wat Zutphen te bieden heeft, welke kant deze stad op wil en voor wie je waar moet zien. Voor nieuwe ondernemers ideaal om zich te oriënteren en voor huidige ondernemers heel bruikbaar om een beter gesprek te voeren met bijvoorbeeld hun bank voor nieuwe investeringen.’ De brochure wordt actief verspreid onder ondernemers, makelaars en landelijke retailers die zich mogelijk willen vestigen in de historische binnenstad van Zutphen.

Zutphen biedt kansen

Manager van Zutphen Promotie, Mark Schuitemaker, vult aan: ‘Het bidbook is onderdeel van een grotere campagne om de economie van Zutphen verder te versterken. Zo komt er ook een bidbook voor de bedrijventerreinen, zijn we de website ondernemen.inzutphen.nl aan het maken en lanceren we dit najaar een Event Academy om bestaande en nieuwe evenementen te professionaliseren.’ Het bidbook is verkrijgbaar bij VVV Zutphen (Houtmarkt 75) en  te downloaden via: 

www.inzutphen.nl/bidbookbinnenstad